A další tragédie je na světě

27. 1. 2015 09:51
Slovenský "Elektronický kontraktačný systém"

Tento nástroj má posílit transparentnost a úspory slovenského veřejného nakupování.


Co vytáhli novináři ze smluv: (zdroj: http://www.pluska.sk/plus-7-dni/domov/statne-elektronicke-trhovisko-ma-trhliny-anonymita-premrstene-ceny.html)


"Za dodanie systému elektronického trhoviska konzorcium vyúčtovalo štátu vyše 4,2 milióna eur. .....
Za poskytovanie služieb si konzorcium každý mesiac vyúčtuje paušálny poplatok takmer 200-tisíc eur! A ešte stále nie sme na konečnej sume, ktorú bude štát stáť prevádzka elektronického trhoviska.


Za každú dokonanú transakciu ....  zaplatí štát dodávateľovi 238 eur. A za každú nedokonanú zákazku 119 eur. Čiže, ak si zadávateľ zadá požiadavku, ale nič nekúpi, štát to tiež zaplatí. A stále nie sme na konci. Podľa prílohy číslo 3 zmluvy dostane prevádzkovateľ trhoviska 0,55 percenta z objemu obchodov, ktoré sa odohrajú na trhovisku.
....
Jedna zmena stojí 2 340 eur. Projektový manažér dostane za jeden deň práce 900 eur, analytik 780 a programátor 660 eur."


Švejkovina nebo Šmejdovina ....?


Procurement forum 2014

13. 1. 2015 18:34
Na ZN je uveřejněna pěkná reportáž z této dobře organizované i obsahově hutné nákupní konference. Nemá cenu ji vykreslovat jinou technikou. Rokoský, Parma, Dokoupil jsou dobrý tým. Pro příští rok se zaúkolovali 300 hlavami a ještě hlubším vhledem do nákupní problematiky.
Sada videí hovoří za toto dílo sama:
O konferenci
Osobnost nákupčího
Hledání etické hranice
Inspirace - Kdo je vinen
Co říkají zkušení

JZ

b-learning

2. 1. 2015 09:14
Na vzdělávání potřebujeme chuť, čas a někdy i peníze. Díky internetu můžeme tu finanční podmínku hodně upozadit. Lidé, kteří se chtějí vzdělávat (mají chuť) si čas najdou a pokud jsou znalí v pořádání znalostí a vědí jak z nich generovat informace pro blízké a někdy méně blízké budoucno, mají významnou konkurenční výhodu.
Že se v informační společnosti přesouvá proces učení od učitele k učícímu se, je samozřejmostí. Jsou k tomu prostředky - síť. A nejsou k tomu prostředky - peníze. Kombinace médií a přístupů je nevyhnutná. Je to úplně stejné jako v marketingu, kdy bychom chtěli automotiv technologie nabízet v eshopech a se sirkami klepali na dveře u generálů automobilek.  Vyvážený mix vzdělávání je normou. Co je to „vyvážený“, je už trochu těžší oříšek. Vymysleli jsme k tomu i pojem  Blended learning. Někde to bude víc o klasickém vzdělávání, někde spíš o „e“.

 

Novější příspěvkyStarší příspěvky

Řešení (software)
pro strategický nákup

e-lefant produkt krabice
Přejít na
www.e-lefant.com