Kampak ten "Nákup" spěje31. 1. 2018 16:32S oživením ekonomiky se nákupčím vždy trochu hůře dýchá. Přebytků je čím dál méně, cena už není až na prvním místě a řízení poptávky směrem k bráně naší fabriky je čím dál složitější. Samotný obor "strategického nakupování" v zemích českých si svou pubertu již odbyl a je dobré se bavit o jeho světlých zítřcích. Mám na mysli období, kdy se více investuje do vztahů a poskytovatelé sourcingových služeb méně mluví o úsporách měřených penězi. Je to čas na to, jak si nákupu začít považovat i díky jiným jeho pěkným vlastnostem jako jsou zdroj přidané hodnoty a inovaci, bezpečí pro horší časy, nebo, že ředitel nákupu nemusí všemu rozumět. V této souvislosti připravovované pracovní setkání nákupčích na brněnském výstavišti k problematice rozvoje nákupních dovedností logickým tahem Znalostňáků. Těším se na toto setkání i za příležitost se ho aktivně zúčastnit a společně si popovídat o tom kam se to naše nakupování posouvá. ![]() Na Svatého Martina nákupničina začíná1. 11. 2017 09:27Říjen je tradičně měsíc výběrových řízení, v listopadu k tomu přibývá příprava plánu na příští nákupní rok a prosinec, to je měsíc překotných vánočních dočerpávání starých rozpočtů. Z tohoto úprku vyčnívá malá poklidná ostravská oáza eBF. Ebizforum (celým jménem) letos opět poskytne nepřebernou paletu nákupních témat. Třídenní zastavení se v tomto chvatu si ne každý, každým rokem může dovolit, ale kdo se zúčastnil, ví, že je to skvělá nabíječka do dalších syrových podzimních dnů. Vzácnou chvílí i bonbónkem letošního eBF bude Peter Kraljic, slovinský ekonom, který uvedl tzv. portfolio analýzy v život i do nákupní praxe (1983). Možná, že někteří přijedou jen pro podpis, nebo fotku s ním, i to k folklóru patří, ale neuvěřitelné se stane skutkem. Organizátorům poklona! PS. nezapomeňte také, že 7. po vernisáži "Spolu III" je zase Husa u Kelera, které není nikdy dost. Hodnota, Vzácnost, Nenapodobitelnost a skvělá Organizovatelnost - atributy nejlepších?11. 3. 2017 18:08Když Michael Porter a spol. v 80. letech vydali publikaci „Konkurenční strategie“, strhl se poprask. Přední odborníci na management byli popuzeni „darvinistickou“ argumentací o rivalitě jednotlivých soutěžitelů usilujících o přízeň kupujících. ![]() Na tuto otázku hledali odborníci na management odpověď již záhy po publikování Porterova díla. Mezi takovéto hledače patří například Jay B. Barney se svou VRIO analýzou. Opět platí, v jednoduchosti je síla. VRIO analýza popsaná J. B. je velmi jednoduchým nástrojem pro uvědomování si toho, jak vyspělý organismus ta která společnost je. Bohužel, v nákupním světě je stále opomíjeným prvkem. ![]() Umíme-li přetvářet vstupy tak, že díky jim jsou naše výstupy hodnotné, nesnadno napodobitelné a navíc umíme-li je i dobře řídit, (mít výjimečné výnosy), budou i naše podnikatelské aktivity dlouhodobě konkurenceschopné, budou si užívat postavení značkového produktu. ![]() Je čas zbavit se zdrojů, které nám nic nepřináší, budovat výjimečnou kulturu mezifiremních vztahů. Novější příspěvkyStarší příspěvky |
Řešení (software)
|